Hanna Rekommenderar! Nr.2

Tjenis penis Sean Banan!

Nu ska jag rekommendera en riktig bra bok (eller ja, bokserie).

HUNGERSPELEN, TRILOGIN.
Eller original titlarna:
The Hunger Games
Catching Fire
Mockingjay

Det är en spännande, lite läskig kärlekshistoria.
Huvudpersonerna: Katniss Everdeen och Peeta Mellark.
Hungerspelen: 24 deltagare, Allt direktsänds, Bara en överlever.

Allting börjar med att de har lottning om vilka som ska få delta från distrikt 12 i Hungerspelen. 1 kille. 1 tjej.
"Primrose Everdeen"
För Katniss är det värre än om dom skulle ha ropat upp hennes eget namn. Primrose. Prim.
Katniss anmäler sig genast som frivillig, för att ta hennes systers plats.

Första boken handlar om de hungerspelet som Katniss deltar i. I nästa bok börjar bekymmer uppstå och hennes roll i samhället blir allt större. I den tredje boken så ska jag inte spojla. Så ni får läsa den själva.
Min favorit är bok 1, då allting börjar. Och alla böcker hänger ihop. Så jag rekommenderar att inte börja med tvåan.

Den är bra skriven och ganska lätt att hänga med i svängarna i. Det är en av de bästa seriena jag läst och jag rekommenderar starkt!

Mitt betyg:

9 av 10
'₩₩₩₩₩₩₩₩₩W

Hoppas ni läst den och om ni läst boken eller kanske sett filmen tycker jag att ni ska kommentera era kommentarer om boken/filmen.

~~Hanna <33

Bilden är på min privata bok med hela trilogin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0